تبلیغات
lovely boy - مثلث برمودا
درباره وبلاگ

با سلام خدمت شما بازدیدکننده ی عزیز:
من(مدیر وبلاگ)سعی خودمو میکنم که بیشترین خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار بدم.
همچنین اگر شما تصمیم به خرید لب تاب یا دوربین مدار بسته و ویدئو پروژکتور و یا راه اندازی شبکه ویا اگر مشکل خاصی برای شما پیش آمد برای راهنمایی به این شماره (09358814776)تماس بگیرید.
متشکرم.
مدیر وبلاگ : amir mohammad noroozi
نویسندگان
نظرسنجی
سلام به عزیزانی که ما را در رفع اشکالات و پیشنهادات زیبای خود یاری میکنند.این وبلاگ از نظر شما چگونه بود؟اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید حتما با ما در میان بگذارید.













برچسبها
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
lovely boy
شنبه 1389/03/29 :: نویسنده : amir mohammad noroozi       
راز مثلث برمودا


در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادیاز هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرزاسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.
این منطقه مرگبار که اصطلاحا .................
.
راز مثلث برمودا


در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادیاز هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرزاسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.
این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلثبرمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» ازباختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدودمیشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندانرا بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و دررابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنونکمکی به حل معما نکرده است.
در حدود ساعت 5/10 شامگاه 29 ژانویه 1948 هواپیمایبزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به « استار تایگر» هنگامی که با 26 مسافرو خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزیناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.
چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد»
با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد.
درساعت 45/7 دقیقه بامداد روز 17 ژانویه 1949 کاپیتان با هواپیمای خود ازفرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در «جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز  به سرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید.
کاپیتان40 دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد وبا اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.
ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.
براییافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آبکه می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن اینجستجو کاملا بی فایده بود.
پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثهشگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کردو در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.
وجه تسمیه «مثلث برمودا»
درروز 5 دسامبر 1945 پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پروازتمرینی که پرواز شماره 19 نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل»واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یکمسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.
قبلا چندین بار جنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو اینماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمبافکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز بهبهترین دستاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.
در ساعت 10/2 دقیقه آنروز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود200 مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.
در ساعت 45/3 دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:
-برج مراقبت … وضع اضطراری پیش آمده … انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم…ما قادر نیستیم زمین را ببینیم… تکرار می کنم … ما قادر نیستیم زمین راببینیم.
مسئول برج مراقبت پرسید:
- حالا در چه موقعیتی هستید؟
- موقعیت خود را به درستی نمی دانیم … اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم.
مسئولبرج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، باسرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گمکنند.
برج مراقبت گفت:
- طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.
ستوان « تایلور» پاسخ داد:
- ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست… همه دستگاه ها از کار افتاده … همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم.
حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است…
چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد:
- ما وارد آب های سفید می شویم … خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید… کمک … کمک …
و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد.
مسئولانفرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با 13سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنجهواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همانسرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.
در ساعت 4/7دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیامضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره 19 بود. عجیبآن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبادو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.
سپیده دم روز بعد، 242 فروند هواپیما و 18 فروند کشتی به جستجویهواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار اینهواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.
هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگرتصادم کرده اند، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از اینتصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان«تایلور» وضع اضطراریاعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می توانستند به وسیله چتر نجات، خود رااز مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک هایبادی و جلیقه های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک ازاین اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنجهواپیما شتافته بود، به گونه ای ساخته شده بود که می توانست روی آببنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، بهطرز اسرارآمیزی ناپدید شد.
واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و اینماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس ازاین رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادثموجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با « مثلث برمودا» ارائهدهند.
نظرات دانشمندان در ارتباط با مثلث برمودا
پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه ایبه دنیای دیگر گشوده می شود و این کشتی ها و هواپیماها از آن دریچه به بعددیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می شوند.
و گروهی دیگر گناه اینحوادث را به گردن موجودات فضایی می اندازند و می گویند که ساکنان کراتدیگر، کشتی ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود میبرند.
برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه ایآتلانتیس به زیر آب ، بر این باورند که در اعماق آب های مثلث برمودا، بلورعظیمی وجود دارد که اشعه ای قوی تر از لیزر از آن ساطع می شود و این اشعهکشتی ها و هواپیماها را ذوب می کند. در نقشه های قدیم یقاره ای به نام «آتلانتیس» به چشم می خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد، ودانشمندان حدس می زنند بر اثر وقوع فاجعه ای که ماهیت آن هنوز بر بشرمعلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد.
موقعیت مثلث برمودا
مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شایدهم دایرهای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوبشرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایینفلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شدهو از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است.طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمالحقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق میگردند. در این نقطه هیچ انحرافیدر قطب نما محاسبه نمیشود.
وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیرتوصیف میکند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تاپورتویکو میگذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر میگردد. »
مشاهدات و گزارشات
در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شدهاندکه تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظکردهاند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کردهاندکه حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخشعقربههای قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتیقبل آرام بودهاند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.
این پیامها رفته رفته ضعیفتر و غیرقابل تشخیصتر شده و یا سریعا قطعشدهاند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یاچنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده ودورتر و دورتر شدهاند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوریناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی درسطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شدهاست.
در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسماندیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دوناپدید شدهاند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهایقایقهای ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوبارهشروع بکار کردهاند.
در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافتگردید. “خطری همانند یک خنجر هم اکنون … به سرعت میآید … ما نمیتوانیمفرار کنیم …” در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.

علل واقعه
علل فرضی طبیعی
توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است کهمعمولترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدستنیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:
جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخربو اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها میشود، گرفتارآمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یاانحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب میشود، تحت تاثیر نیروییمغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایلتوجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقهنیست.
علل فرضی غیر طبیعی
دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرندههایی متعلق بهکراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها بهکره زمین آمدهاند، میتواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.
یکی از عجیبترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو وروانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنهاقبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یکمنبع انرژی و قدرت استفاده میکردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القاشده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز دربرخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ،هواپیماها و در نهایت نابودی آنها میگردد.
ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش بهنام « در مورد بشقاب پرندهها » ابزار میدارد که ناپدید شدن کشتیهایمشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقودشدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط میدهد. به عقیده جساپ یوفوها هرچه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد میکنند که دارای طرحی یونیزه شدهاست و میتواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد.او روی این سوال کار میکرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و میتواندباعث نامرئی شدن گردد. نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود.جساپ هر دو اینها را کلیدی میدانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقابپرندهها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت ونتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند.
گذشته و آینده برمودا
به نظر میرسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانههابه منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعداز آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبرهها» ، «مثلث شیطان» ،«مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده میشده است.
شومیو بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستفکلمب و فضانوردان آپولو 13 که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.
اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمیشود، شاید به دلیل ایجاد رعبو وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقاتمربوطه بازتاب نمییابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهاییوجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه میدارد.
*
آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری میگیرد؟
*
آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟
و بسیاری آیاها و پرسشهای بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دارد.





نوع مطلب :
برچسب ها :